Burmistrz Chociwla informuje, że weszło w życie Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 lipca 2023 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz.U. z 2023 r. poz. 1350). Zgodnie z obowiązującymi aktualnie przepisami nadal podstawową drogą zgłoszenia start suszowych będzie publiczna aplikacja "Zgłoś szkodę rolniczą".
Jednocześnie, jeśli producent rolny chciałby, aby oszacowania dokonała również powołana przez Wojewodę komisja, powinien złożyć wniosek o oszacowanie szkód w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – suszy.
Wniosek susza 2023
Producent rolny zgłasza wystąpienie szkód w terminie umożliwiającym ich oszacowanie, nie później niż do dnia 15 września roku wystąpienia szkody. Wypełnione wnioski można składać w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Chociwlu pokój nr 4, w dni powszednie w godzinach 8:00 – 14:00. Do wniosku o szacowanie strat należy załączyć kopię wniosku o dopłaty bezpośrednie na rok 2023.
Ważne
Wszyscy, którzy złożą wnioski o oszacowanie strat przez Komisje Gminne muszą również złożyć wniosek za pomocą publicznej aplikacji, do dnia 15 października roku wystąpienia suszy https://www.gov.pl/web/rolnictwo/szacowanie-suszy .Komisja powinna oszacować szkody spowodowane przez suszę w terminie dwóch miesięcy od dnia złożenia wniosku przez producenta rolnego, nie później niż do czasu zbioru plonu głównego danej uprawy albo jej likwidacji i nie wcześniej niż do wschodów upraw. Szacowane będą wyłącznie uprawy pozostające na polach, zebrane uprawy nie będą szacowane.