Ogłoszenie o naborze deklaracji udziału w gminnym projekcie budowy przydomowych oczyszczalni ścieków finansowanym w ramach Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej 2023–2027 (PS WPR), działanie I.10.10 „Infrastruktura na obszarach wiejskich”, Obszar A – inwestycje w systemy indywidualnego oczyszczania ścieków.
- Gmina Chociwel informuje o zamiarze złożenia wniosku o dofinansowanie projektu polegającego na budowie przydomowych oczyszczalni ścieków na terenie Gminy w ramach PS WPR 2023–2027, działanie I.10.10
- Wnioskodawcą i jedynym realizatorem (inwestorem) projektu będzie Gmina.
- Dokumentację projektową, dostawę i montaż urządzeń oraz rozruch technologiczny wykona Wykonawca wybrany w trybie przetargu zgodnie z przepisami o zamówieniach publicznych.
- Przypuszczalny termin realizacji zadania: rok 2026 (dokładny harmonogram zostanie potwierdzony po uzyskaniu dofinansowania i rozstrzygnięciu postępowania przetargowego na wybór Wykonawcy).
- Projekt dotyczy wyłącznie nieruchomości położonych poza obszarami aglomeracji ściekowych zdefiniowanych w Krajowym Programie Oczyszczania Ścieków Komunalnych (KPOŚK), na których nie ma możliwości budowy kanalizacji sanitarnej albo Gmina nie planuje w najbliższych 5 latach rozbudowy istniejącej infrastruktury.
- Przedsięwzięcie będzie mogło być zrealizowane wyłącznie na nieruchomości spełniającej warunki techniczne przyłączenia – weryfikowane przez projektanta (m.in. parametry gruntowo-wodne, możliwość lokalizacji zgodnej z warunkami technicznymi). Złożenie deklaracji nie gwarantuje udziału w projekcie.
- Uśredniony koszt budowy jednej przydomowej oczyszczalni przyjęty do kalkulacji wynosi 30 000,00 zł brutto. Ostateczny koszt jednostkowy zostanie ustalony po przetargu.
- Wkład własny mieszkańca wynosi do 25% kosztów kwalifikowanych. Dokładna kwota zostanie doprecyzowana po przetargu na wybór Wykonawcy.
- Zebrane deklaracje udziału posłużą do weryfikacji prawnych i technicznych możliwości realizacji inwestycji na danej posesji, opracowania dokumentacji projektowej oraz skompletowania dokumentów niezbędnych do złożenia wniosku o dofinansowanie.
- Udział w projekcie mogą zgłaszać właściciele/współwłaściciele nieruchomości; w przypadku współwłasności wymagana jest zgoda wszystkich współwłaścicieli.
- Wraz z deklaracją udziału w projekcie właściciel/współwłaściciele nieruchomości, składają oświadczenie o wyrażeniu zgody na realizację operacji bezpośrednio związanej z nieruchomością oraz utrzymanie przedmiotowej operacji w okresie 5 lat.
- Obowiązki właściciela nieruchomości obejmą m.in.: zapewnienie dostępu do nieruchomości na potrzeby realizacji i kontroli oraz późniejszą eksploatację i konserwację urządzenia zgodnie z instrukcją producenta oraz warunkami umowy.
- W przypadku większej liczby zgłoszeń niż możliwości finansowe projektu, o zakwalifikowaniu na listę podstawową decydować będzie kolejność wpływu prawidłowo złożonych deklaracji; pozostali zostaną ujęci na liście rezerwowej.
- Szczegółowe warunki realizacji i finansowania projektu zostaną określone w umowie zawartej pomiędzy Gminą a właścicielem/współwłaścicielami nieruchomości.
- Deklaracje (Załącznik nr 1) należy składać:
w Urzędzie Miejskim w Chociwlu w Sekretariacie pok. 04 (parter) w godzinach pracy urzędu lub przesłać skan podpisanego dokumentu na adres e-mail:
Termin składania deklaracji: 7 października 2025 r.
- Projekt będzie realizowany wyłącznie w przypadku uzyskania przez Gminę ostatecznej decyzji o dofinansowania projektu.
- Gmina zastrzega sobie prawo do wprowadzenia zmian organizacyjnych i terminowych wynikających z zasad naboru PS WPR, procedur przetargowych oraz decyzji instytucji zarządzającej.
- Ankieta dostępna również w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Chociwlu.