22.06.2007
Akademia PARP
Właściciele oraz pracownicy mikro, małych i średnich przedsiębiorstw (MMŚP)mogą jeszcze kilka miesięcy bezpłatnie zdobywać nowoczesną wiedzęz zarządzania poprzez portal internetowy Akademii PARP. Szkoleniaudostępnione są bezpłatnie dla przedstawicieli sektora MMŚP.
Akademia PARP to portal edukacyjny dla właścicieli i pracowników mikro, małychi średnich przedsiębiorstw (MŚP), udostępniający bezpłatne, nowoczesnei multimedialne szkolenia internetowe. Tematyka szkoleń jest dopasowanado specyfiki sektora MŚP oraz polskich realiów gospodarczych. Edukacja w ramachAkademii PARP łączy zalety szkoleń otwartych oraz kształcenia przez Internet.Od końca listopada 2006 uczestnicy aktywują wybrane szkolenia na stronieinternetowej www.akademiaparp.gov.pl.
Udostępnienie szkoleń na portalu Akademii PARP, bezpłatnie, pozwala skorzystać z nich przedsiębiorcomi pracownikom firm MMŚP z całej Polski. Możliwość uruchomienia szkoleń przez najpopularniejsze przeglądarki internetowe łączy ze sobą łatwość obsługi z bogatym zestawem pomocy w nauce (ruchomeilustracje, dodatkowy głos lektora, podpowiedzi do ćwiczeń, słowniczki haseł i wiele innych).Przedsiębiorcy oraz ich pracownicy w bardzo przystępny sposób otrzymują wskazówki prowadzenia działalności w wielu obszarach firmy. Dzięki zamieszczonym przykładom, mogą się natychmiast przekonaćo skuteczności polecanych metod i możliwości zastosowania we własnych firmach.
Obecnie na portalu Akademii PARP dostępnych jest osiem szkoleń internetowych. Zakres tematyczny to:„Windykacja należności pieniężnych i zarządzanie płynnością MŚP”, „Jak rozwijać firmę -systemy zarządzania dla MŚP”, „Zarządzanie jakością w MŚP”, „Zarządzanie sprzedażą i relacjami z klientem”, „Plan marketingowy w MŚP”, „Negocjacje handlowe w MŚP”, „Praktyczne zarządzanie personelemw MŚP”, „Praktyczne zagadnienia public relations i marketingu w MŚP”. W 2007 roku udostępnione będąjeszcze dwa szkolenia internetowe: „Ochrona własności intelektualnej i przemysłowej”, „Marketinginternetowy i e-commerce w MŚP”.
W czerwcu 2007 uruchomione zostały trzy nowe, interaktywne i multimedialne szkolenia internetowe, które dopasowane są do potrzeb pracowników i właścicieli mikro, małych i średnich przedsiębiorstw(MMŚP). Zakres tematyczny najnowszych szkoleń internetowych to:
Negocjacje handlowe w MŚP – szkolenie przedstawia tematykę negocjacji - sposoby prowadzenia negocjacji, komunikację w negocjacjach, przebieg procesu negocjacyjnego. Uczestnicy poznają cechydobrego negocjatora, etykę biznesową oraz style negocjowania partnerów różnych narodowości. Dużo uwagi poświecono trudnym sytuacjom w negocjacjach -sytuacjom konfliktowym oraz podstępom i trikom negocjacyjnym. Praktyczne zarządzanie personelem w MŚP –w szkoleniu omówione są kwestie dotyczące podstawowychcech stosunków pracy w małych firmach, zarządzania zespołem i komunikacji w przedsiębiorstwie.Przedstawia metody oceny pracowników i szkoleń oraz zastosowania szkoleń e-learning w MŚP. W szkoleniu zawarto elementy prawa pracy, zagadnienia dotyczące równouprawnienia oraz informacje o zatrudnianiu osób niepełnosprawnych. Praktyczne zagadnienia public relations i marketingu w MŚP -szkolenie wyjaśnia na czym polega rola PR w firmach MŚP. Uczestnik poznaje zasady pisania notek i artykułów oraz zagadnienia PR zewnętrznegoi wewnętrznego, metodę marketing mix. Dużo miejsca poświęcono relacjom z mediami, budowaniuwizerunku firmy, jak zorganizować konferencję prasową i na czym polega uczestnictwo w targachi wystawach. W szkoleniu omówione są działania promocyjne oraz wybrane narzędzia reklamy i sponsoringu.
Adres portalu www.akademiaparp.gov.pl
Projekt realizowany na zlecenie Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości,
Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Wykonawca: Konsorcjum Estakada.pl-Betacom
PARP artykuly_szkolenia.zip
AkademiaPARP_szkoleniaInternetowe.pdf