07.02.2013

Od 31 grudnia 2012 r. zmiany w procedurze meldunkowej

Nowelizacja ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych wprowadza z dniem 31 grudnia 2012 r. następujące zmiany:

  • Zgłoszenia zameldowania lub wymeldowania można dokonać wyłącznie osobiście lub poprzez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem.
  • Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać jednocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu.
  • Zniesiony został obowiązek przedkładania wojskowego dokumentu osobistego (książeczki wojskowej).
  • Zniesione zostało zameldowanie na pobyt czasowy krótszy niż 3 miesiące (pozostawiono je jedynie dla cudzoziemców nie będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, państw EFTA oraz Szwajcarii).
  • Wydłużony do 30 dni został termin wykonania obowiązku zameldowania.Dotychczasowy termin - najpóźniej z upływem 4 doby - pozostał aktualny tylko dla cudzoziemców wymienionych wyżej.

 Od dnia wejścia w życie nowych przepisów obowiązują też nowe formularze meldunkowe.

Wszyscy zainteresowani załatwieniem spraw związanych z zameldowaniem bądź wymeldowaniem, mogą także kontaktować się z pracownikiem ds. ewidencji ludności pod następującym numerem telefonu 91 5622001 wew.113 w godzinach pracy urzędu.