07.02.2013
Od 31 grudnia 2012 r. zmiany w procedurze meldunkowej
Nowelizacja ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych wprowadza z dniem 31 grudnia 2012 r. następujące zmiany:
- Zgłoszenia zameldowania lub wymeldowania można dokonać wyłącznie osobiście lub poprzez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem.
- Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać jednocześnie z zameldowaniem w nowym miejscu pobytu.
- Zniesiony został obowiązek przedkładania wojskowego dokumentu osobistego (książeczki wojskowej).
- Zniesione zostało zameldowanie na pobyt czasowy krótszy niż 3 miesiące (pozostawiono je jedynie dla cudzoziemców nie będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, państw EFTA oraz Szwajcarii).
- Wydłużony do 30 dni został termin wykonania obowiązku zameldowania.Dotychczasowy termin - najpóźniej z upływem 4 doby - pozostał aktualny tylko dla cudzoziemców wymienionych wyżej.
Od dnia wejścia w życie nowych przepisów obowiązują też nowe formularze meldunkowe.
Wszyscy zainteresowani załatwieniem spraw związanych z zameldowaniem bądź wymeldowaniem, mogą także kontaktować się z pracownikiem ds. ewidencji ludności pod następującym numerem telefonu 91 5622001 wew.113 w godzinach pracy urzędu.