27.09.2010

Rajd ekologiczny

W sobotę (25.09.) grupa blisko trzydzieściorga dzieci z Kamiennego Mostu oraz Lublinowa uczestniczyła w jesiennym rajdzie ekologicznym, który zorganizował dla nich Zespół Szkół w Kamiennym Moście oraz Stowarzyszenie „Most ku Przyszłości”.

Realizacja rajdu była jednym z przedsięwzięć na rzecz dzieci ze „świetlicy środowiskowej”, która powstała w szkole, w ramach realizowanego przez szkołę i stowarzyszenie projektu „Ku przyszłości wolontariatu” finansowanego ze środków Funduszu Inicjatyw Obywatelskich. Już we wczesnych godzinach porannych z Zespołu Szkół w Kamiennym Moście wyruszyły w trasę do „Rysiówki” (siedziba koła łowieckiego „Ryś”, któremu dziękujemy za owocną i wymierną współpracę) drużyny „Leśnych gnomów”, „Prawdziwków”, ”Przedszkolaków”, „Muminków” oraz „Gumisiów”, które pod opieką kadry szkoły, tj. dyrektora Andrzeja Ler, nauczycielki Marty Jaroszek Małeckiej, jak i wolontariuszy spośród uczniów i rodziców, poprowadziły bezpiecznie dzieci przez trasę pełną zagadek przyrodniczych. Odszukiwano oznakowane drzewa, odgadywano ich nazwy, a oprócz tego rozwiązywano kalambury i mini testy. W „Rysiówce” czekał już grill, a na nim gorący poczęstunek. Posileni „młodzi turyści” chętnie przystąpiły do zmagań konkursowych, a było ich doprawdy sporo. Zaczęło się od rozgrywek piłkarskich, potem były rzuty do kosza, wymiana piłek, dmuchanie balonów, przedmuchiwanie słomkami piłeczek, a przede wszystkim tworzenie „leśnych stworków” z kasztanów, żołędzi i innych owoców jesieni. Pracowali wytrwale wszyscy, a opiekunowie i rodzice dopomagali dzieciom w twórczej pracy. Panie Izabela Dubis Kurczaba oraz Marta Jaroszek Małecka miały ogromną przyjemność z wręczania nagród wszystkim uczestnikom rozgrywanych konkurencji, a dyrektor Andrzej Ler uwiecznił całe przedsięwzięcie ponad 100 zdjęć, które można obejrzeć w galerii na stronie szkoły www.zs-kamiennymost.superszkolna.pl (Galeria - Dajemy dzieciom uśmiech, czyli nasz wspólny jesienny rajd.) Zrealizowane przedsięwzięcie dostarczyło wiele radości uczestniczącym dzieciom, a realizatorom satysfakcji z działania na rzecz społeczności lokalnej. Pracując na rzecz dzieci, dając im radość i poczucie bycia „ważnymi” w życiu naszej społeczności, kształtujemy w nich poczucie własnej wartości oraz szacunku do siebie oraz do nas wszystkich.